۱۳۸۸ آذر ۱۱, چهارشنبه

فیلمساز مردمی! تریلوژی ساز ولایت فقیه وجنبش مردم!!


بصير نصيبي

نمی خواهم به حوادث این چند ماه، خیزش مردم ،سدی که مردم بپا خاسته ایران در برابر کلیت نظام جمهوری اسلامی ایجاد کرده اند برگردم. من نیز با نگرانی در انتظار روز 16 آذر هستم. یک رژیم سفاک نا انسان وآدمکش به کمک بازو های ارتجاع ویا همان بسیجیان محبوب آقای موسوی آماده می شود تا با خواست های برحق دانشجویان مقابله کند .دانشجویان شجاع در اندیشه هستند یک قدم دیگر رژیم را به عقب برانند ،مبارزات دانشجویان دارد با جنبش مردم عادی پیوند میخورد تا دو شا دوش هم وتا نابودی این سیستم فاسد واصلاح ناپدیر پیش بروند. در این شرایط به فاصله یک هفته دو مراسم در تهران برگذار شد که هر دو مراسم با دخالت وهمکاری مستقیم وزارت ارشاد دولت کودتایی امکان برگذاری یافت. برنامه نخست مراسم افتتاح فیلم جدید مسعود کیمیایی بود. در این مراسم که روزی نامه های حکومتی آنرا مجلل وبا شکوه ارزیابی کرده اند. به شیوه هولیود جلوی در سینما فرش قرمز پهن کردندو عوامل فیلم ( نیکی کریمی ودیگر بازیگران) واستاد! کیمیایی ودوستانش (احمد رضا احمدی وخانواده اش و..) با لیموزین به محوطه استقبال رسمی وارد شدند ومردم هم دردو طرف مسیر ایستاده بودند و هنرمندان ورژیسور مردمی! را تشویق می کردند. به گزارش سایت حکومتی «سینمای ما »بعد از اینکه این هنرمندان به داخل سالن وارد شدند، بیرون سالن مانده ها که وظیفه شان تمام شده بودو باید بروند پی کارشان سر وصدایشان در آمد ومحافظان به صف مستقبلین حمله می کنند، با فحاشی و توهین میخواهند برای مراسم با شکوه نظم !ایجاد کنند، در این روزها که مردم ما روی در روی مامورین مسلح حکومتی ایستاده اند. حتا از جان مایه میگذارند تا بساط ظلم آخوند را بر چینند، این چگونه مردمی هستند که برای شرکت در مراسم دولتی آغاز نمایش فیلم جدید کیمیایی با آن سابقه درخشانش! وبرای دیدن فیلمی که به گزارش مطبوعات داخلی مبتذل و بی ارز ش هم هست تحقیر وتوهین وضرب و شتم را تحمل می کنند؟
* مراسم دوم آن هم باز بسیار با شکوه !مربوط است به رونمایی فیلمنامه چماقدار وچاقو کش معروف، البته اصلاح شده اما همچنان وفادار به باند اجمدی نژاد -مسعود ده نمکی- اشتباه ننوشتم این مراسم برای رونمایی فیلمنامه جدید این نابغه نوظهور برگذار شد. تا آنجا که اطلاع داشتیم رونما را به عروس میدادند ویا نوزاد، دکتر معین هم در همین حد وحدود اطلاع دارد!
«رونما پول يا هديه اي كه به هنگام ديدن روي عروس يا نوزاد دهند لغت نامه معین »
اما حالا به برکت ج. اسلامی دیدن چهره نمکین ! ده نمکی هم رو نما میخواهد !!
(برگذاری این مراسم با عظمت سر وصدای دکتر! رضایی، مغلوب خیمه شب بازی زیر عنوان انتخابات را هم در آورده وی در سایت تابناک به این مراسم نیش می زند). مراسم در سالن 4000نفره وزارت کشور برگذار شد. اجرای قطعات نمایشی موزون! بخشی از برنامه بود ،بازیگران شاهکار قبلی این نابغه تریلوژی ساز ولایت فقیه(اخراجیهای 2) با لباس های مد روز وضد ارزشی با روسری های مصلحتی اشعه نما بروی صحنه آمدند ومحمد رضا شریفی نیا که در مراسم تنفیذ افتخار حضور داشت به همین دلیل هم مغضوب دوم خردادی ها شد در این جشن کلی برو بیا داشت . آقای وزیرمحترم ارشاد دولت کودتا هم شخصا با حضور خود به این بزم اسلامی/ هنری/ اعتبار دادند. ترتیب دادن مراسمی این چنین پر هزِینه برای آماده شدن فیلمنامه تاکنون در دنیا سابقه نداشته است (تا حالا نشنیده ایم بعد از آماده شدن سناریوی ،حتا آثار تجاری عظیم هولیود مثل کشتی تایتانیک و... که معمولن چند اسکار برایشان رزرو می شود اصلا مراسمی برگذار شود) به نظر می رسد تامین هزینه این جشن پاداش به ده نمکی است به دلیل همراهی وی برای سرکوب -جنبش مردم .البته بیادتان باشد این همه سر وصدا فقط به خاطر آماده شدن فیملنامه است .منتظر باشید تا ببینید به هنگام نمایش این شاهکار فنا ناپذیر چه هنگامه! ای برپا خواهد شد؟
حتمابیادتان مانده جناح مغلوب ادعا داشت که جمع هنرمندان به خصوص سینماگران به دار ودسته خاتمی/ کروبی/ موسوی پیوسته اند. البته چند نمونه سینماگر سبز پوش شده هم در محافل رویت شدند. رخشان بنی اعتماد در برنامه هایی که دوزیستیان در سو ئد تدارک دیدند، جعفر پناهی در جشنواره کانادا وهمین طور سوء استفاده بهمن قبادی از این شرایط و در گیریش با عباس کیارستمی هم در مطبوعات انعکاس داشت. سایت روز اون لاین بلندگوی جناح مغلوب براین عقیده بود که اکثر سینماگران بعد از کودتا به برنامه های نمایشی رژیم اعتنایی نخواهند کرد.اما برگذاری این دو برنامه نمایشی را چگونه توجیه خواهند کرد؟ البته از انعکاس گزارش رونمایی فیلم ده نمکی در سایت روزخوداری شد،اما با آب و تاب مراسم با شکوه دیگر -افتتاح فیلم کیمیایی- را منتشر کردند. انگارهمکاری با دولت کودتا هم آمد ،نیامد دارد. همکاری مسعود کیمیایی با مجوز از دوم خردادی ها وبا دولت کودتا بلا مانع است اما ده نمکی ،بدون جلب نظر باند خاتمی مجلس جشن وسرور برپا کرده.پس مستحق تنبه و ملامت است. یک بام وچند هوا؟
یادداشت‌های روز "، ویژه سایت دیدگاه نوشته می‌شوند. در صورت تمایل به بازتکثیر متن، لطفا منبع را "یادداشت‌های روز سایت دیدگاه" قید کنید

بصیر نصیبی 2 دسامبر 2009 زاربروکن . آلمان
http://www.cinemaye-azad.com/
منبع: سايت ديدگاه

هیچ نظری موجود نیست: